Elektryczne Auto Hybrydowe (PHeV)
Strona popularno naukowa
Strona główna
Zdjęcia auta
Ile PHeV spala paliwa a ile prądu?
Gdzie można przerobić Priusa na PHeV?
Dlaczego PHeV a nie auto na gaz lub tylko elektryczne EV ?
Co EV i PhEV maja wspólnego z inteligentnymi domami i zrównoważonym rozwojem?
SZybkie porównanie EV i PHeV
Nowości i Ciekawe linki
O nas - kontakt z nami
Blog
Gdzie można przerobić Priusa na PHeV?

Opisana Toyota Prius została przerobiona w Polsce w zakładzie który dopiero przygotowuje się do komercyjnego zaoferowania tego typu przeróbek.  Opisany model to pierwsze ich dzieło, sprawdza się nadzwyczaj sprawnie. Z tego co się dowiedzieliśmy nie jest jeszcze dopracowana kompletna oferta finansowa takiej przeróbki - koszt zamontowania zestawu dodatkowych baterii zaczyna się od 20.000 zł brutto. Już dziś można zamówić taką przeróbkę za gotówkę, ale chętnych nie jest wielu. Docelowo będzie to - jak obiecują właściciele - prawdopodobnie szereg możliwości finansowania oraz leasingu samych baterii lub przerobionych aut. Ofertę należy sprawdzać na stronie firmy przerabiającej tj. www.phev.com.pl, do czasu kiedy strona ta jest w budowie, można napisać na jeden z maili podanych na naszej stronie w zakładce O nas, Kontakt z nami
Najważniejsza informacja w tym dziale, to fakt, że po doświadczeniach wielu firm które opracowały dodatkowe zestawy do przeróbki Priusa na PHeV, sama firma Toyota, po 14 latach produkowania swojego podstawowego modelu hybrydowego Priusa, zdecydowała się wreszcie na dołożenie dużych firmowych baterii do tego modelu i od przyszłego roku będzie dostępny fabryczny Prius PHeV, który przy mniejszych niż opisywane dodatkowych bateriach będzie spalał ponoć tylko ok 2,2 l/100 km, oficjalna informacja pojawiła się na ten temat na targach moto 2011 we Frankfurcie -opisały to MOTOFAKTY na stronie Nowy prius PHeV, o cenę tego auta wolimy nie pytać;-), Dla porównania - zaytaliśmy ile kosztował będzie Opel PHeV Ampera który ma się pojawić tej zimy (2011/2012)  będzie kosztował w Polsce ponad 40.000 Euro... A jest to rozwiązanie prawie identyczne z tu prezentowanym, posiada mniejsze niż Prius PHev PL1 baterie i silnik spalinowy do ich ładowania... Kupienie więc Priusa po gwarancji (lub np. sprowadzonego z USA) i przerobienie go na PHeV to mniej niż połowa tej ceny...