Elektryczne Auto Hybrydowe (PHeV)
Strona popularno naukowa
Strona główna
Zdjęcia auta
Ile PHeV spala paliwa a ile prądu?
Gdzie można przerobić Priusa na PHeV?
Dlaczego PHeV a nie auto na gaz lub tylko elektryczne EV ?
Co EV i PhEV maja wspólnego z inteligentnymi domami i zrównoważonym rozwojem?
SZybkie porównanie EV i PHeV
Nowości i Ciekawe linki
O nas - kontakt z nami
Blog
Dlaczego PHeV a nie auto na gaz lub tylko elektryczne EV ?

Wyższość PHeV nad zwykłym autem elektrycznym EV polega na tym, że :

  • zasięg PHeV nie  jest limitowany odległością od stacji ładowania baterii - ograniczenie zasięgu do 60-80 km auta tylko elektrycznego uniemożliwia poruszanie się nim pomiędzy głównymi miastami Polski - kiedy skończy się prąd w bateriach - po ok 60 km możemy jechać dalej, korzystając z silnika spalinowego, tak długo aż nie skończy się tradycyjne paliwo. Opisywana Toyota Prius PHeV PL1 pokonuje trasę 1300 km (z południa na północ Polski jadąc zgodnie z przepisowymi prędkościami) na jednym baku i jednym ładowaniu baterii. Ma więc możliwości podobne do wchodzącego na rynek opla Ampera, który jest nietypową hybrydą gdzie silnik spalinowy służy do ładowania baterii traktycjnych silnika elektrycznego.
  • PHeV nie ma ograniczenia co do możliwości ogrzewania i chłodzenia kabiny pojazdu (jak w EV) - ma te urządzenia standardowo wbudowane i jeżeli tylko chcemy możemy ich do woli używać, oczywiście zwiąkszając zużycie paliwa..
  • PHeV jest  znacznie tańszy niż auto czysto elektryczne a w stosunku do auta na gaz nie traci się w nim miejsca w bagażniku (porównaj zakładka ZDJĘCIA ). PHeV przerabiany jak Prius PHeV PL1 - jest znacznie tańszy od pojaiwających się firmowych PHeV, gdzie płaci się za nowość a nie za technologię.
  • W stosunku do auta przerobionego na gaz (co jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem) Prius PHeV PL1 jest znacznie bezpieczniejsza w przypadku najcechania na tył auta, ponieważ zastosowane tu baterie LiFePEO4 sa bezpieczniejsze niż stosowne poprzednio bateriel Litowo Jonowe.Również koszt prądu w stosunku do kosztu gazu (nośników energii) jest nieporównywalnie mniejszy.
     
  • PHeV może być znacznie większy niż EV - nadaje się na auto rodzinne a nie tylko dwuosobowe (choć przerabianie SUVow jest już zdecydowanie mniej opłacalne ze względu na ich masę i gabaryty)
  • Ważną zaletą opisanego tu rozwiązania Toyota Prius PHeV PL1 jest fakt, że jest to auto w wykonaniu (przeróbce) tanie, o połowę tańsze od nowego auta hybrydowego o tych samych możliwościach(np Toyota Prius PHeV która i tak jest niedostępna).